woensdag 22 juni 2016

Eten bij het beest, Mama Melrose's en Disney Springs by Night

In de ochtend lopen we van onze kamer naar de foodcourt voor een kopje thee met fruit. Om 11 uur staat er namenlijk een lunch gereserveerd in Magic Kingdom in het kasteel van het beest (die van Belle en). Voor die tijd moet wel de auto ingeleverd worden.

Ook op het resort is er wildlife te vinden.

De auto is ingeleverd bij Alamo en met het busje worden we afgezet bij het ticket en transportation center. Hiervandaan nemen we de ferryboat naar het Magic Kingdom.

We varen over de seven seas lagoon, daar waar het tragische ongeluk met het jongetje gebeurd is. We zien dat er zowel bij de strandjes van Polynesian Village Resort als het Grand Californian (waar het gebeurd is) al een afzetting is geplaatst.

Door alle controle, wij kiezen net de rij met de wel heel secuur werkende beveiliger, zijn we aan de late kant en moeten we flink doorlopen naar het kasteel.

We geven onze bestelling op en kiezen een plaatsje in de grote zaal.

Het eten wordt dan naar je toegebracht in een soort trolleys. De ober weet aan de hand van je magic band aan welke tafel je zit (zit weer knap in elkaar).
We hebben allemaal wat lekkers gekozen.

En een toetje.

Onder toeziend oog verlaten we het kasteel.

Op mainstreet is het een feestje.

Met de bus gaan we naar de Studio's.

Hier hebben we fastpasses voor Toy Story.

We spelen fanatiek!

En checken in bij het Hollywood Tower Hotel.

De liften werken nog steeds niet en we vallen een aantal verdiepingen naar beneden.

Na het hotel is het tijd voor de fastpass van Star Tours. Uiteindelijk blijken we iets te vroeg te zijn

En kijken we eerst bij de kerstwinkel voordat we teruggaan naar Star Tours.

Voor het avondeten hebben we genoeg tijd om de Muppets film te gaan zien.

Na de film is het echt tijd voor Mama Melrose's Ristorante.

Een gezellig restaurant met veel lekkers.

We hadden het Fantasmic dinnerpackage genomen zodat we gereserveerde plaatsen voor de show van vanavond zouden hebben. We besluiten echter naar Disney Springs te gaan omdat we de lichtjes in de avond willen zien.
Via het wandelpad lopen we naar het Swan/ Dolphin resort om van uit daar de bus naar Disney Springs te nemen (er gaat geen rechtstreekse bus van de Studio's nasr Disney Springs).

We laten ook nog een rice krispy treat maken om een beetje door de snackcredits te komen.

Echt handwerk hier in Disney!

In de soccer winkel laten we zien wie er geweest zijn.

Nog meer lekkers.....

Dan is het donker geworden en kunnen we de lichtjes goed zien.

Super gezelli daar in Disney Springs!

In mijn hotelkamer vind ik een lief kunstwerkje in de badkamer.

Morgen is het tijd om weer naar huis te gaan. We vliegen pas in de avond en worden om 16u met de Magical Express opgehaald, nog alle tijd om wat leuks te gaan doen.

dinsdag 21 juni 2016

Autodag en Trail's End

Deze zondag hebben we de auto nog de hele dag tot onze beschikking. Thuis had ik al wat natuurparken opgezocht die niet al te ver van WDW liggen. Margriet had er een uitgekozen die wel goed klonk. Het is Tosohatchee in Christmas geworden. Volgens tripadviser een park met het echte Florida bos en een aantal mooie trails.
Het is een beetje druilerige dag. Onderweg hebben we af en toe regen, dan weer zon en dan weer wind. In de auto hebben we er in ieder geval weinig last van.
Bij het park aangekomen, betalen we de drie dollar entree en nemen we een map mee. Van een oude man krijgen we een advies route. Dit is een park waarin je met de auto rijdt en kan uitstappen om trails te doen. Het blijkt echter ook een jachtgebied te zijn. We rijden een stuk door het park en zijn vooral veel bos.

De trails gaan door het bos maar nodigen niet echt uit. Het regent ook nog eens het eerste stuk en alle trails zijn one way dus moet je altijd weer dezelfde weg terug. We blijven doorrijden tot een meer. Daar stappen we uit (het is nu ook droog) en lopen we wat rond. Buiten een paar vissers en hun gevangen vis zien we geen dier, niet eens een vogel. Op heel de route hebben we tot nu toe 1 overstekende schildpad gezien en verder een pick-up met vage mensen er in. We besluiten dat dit park niet is wat wij zoeken en gaan naar een ander park.

We weten zo snel niet welk park er in de buurt is de kiezen we voor een oude bekende. We rijden richting Merrit Island om de Blackpoint drive te doen.

Het visitors center is op zondag dicht maar de drive kan wel gewoon. Buiten een boel niet ongewone vogels zien we hier ookniet veel.

In de buurt is ook nog een manatee observatiepunt en als we er dan toch zijn, kunnen we dat wel doen. Hier hebben we meer geluk. Als we aan komen lopen, zien we direct twee manatees die boven water komen en dan weer statig onderduiken waarbij de staarten mooi boven het water komen. In een kleine inham is het helemaal druk, hier zwemmen op het gemak een stuk of 4 (kunnen er ook 6 zijn) manatees. Ze komen regelmatig boven en zijn met elkaar aan het smoezen. Foto's nemen is vanwege de zon erg moeilijk, je ziet bijna niets op het schermpje en als je dan wat ziet is het beestje al weer onder. Maar we genieten met volle teugen.

Na een tijdje besluiten we terug richting WDW te rijden. In Kissimmee gaan we langs de Staples om een bestelling van Mirande op te halen. Er lag helaas nog maar 1 kalender Miranda, we hebben nog gevraagd of er nog meer waren maar jammer genoeg niet.

Na de Staples rijden we door naar Fort Wilderness in Disney World. Hier hebben we in het restaurant Trail's End een reservering voor het avondeten.

Onderweg zie ik een wasbeer langs de kant van de weg in het gras lopen. Hen en Margriet missen hem net.

We zijn wat vroeg op Fort Wilderness en hebben wat tijd om rond te lopen. Ook hier zijn de strandjes gesloten maar kan je vanaf de boardwalk wel goed over het water kijken. Er is een gator(tje) gezien in het water bij de boten.

Hij zwemt op z'n gemakje rond. Het is een klein schattig beestje. Deze kan nog geen peutertjes opeten.

Iets eerder dan gepland melden we ons bij het restaurant. We kunnen al snel aan tafel.

Het is een buffet met weer een heleboel lekkers om uit te kiezen.

De stijl is het robuuste wilderness leven. Met mason jars en tinnen borden.

Na het eten, gaan we met de auto naar ons hotel. Morgen moeten we de auto weer inleveren, gaan we lunchen in het kasteel van het beest en daarna naar de studio's.